Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

 

AZ ELŐFIZETÉSSEL, A HASZNÁLAT MÓDJÁVAL KAPCSOLATOS GYAKORI KÉRDÉSEK

1. Mi szükséges az internet használatához? Az internet használatához nincs szükség semmilyen egyéb külső eszközre.

(kábel/adsl modem, rádióantenna, stb.) Önnek mindössze egy számítógéppel kell rendelkeznie, amin kell legyen 1 darab szabványos Ethernet hálózati csatlakozó. (Minden mai korszerű számítógépben megtalálható.)

2. Hogyan történik az Internet szolgáltatás bekötése? Munkatársaink egy úgynevezett UTP hálózati kábelt visznek be a lakásba, a végére szerelt RJ-45 típusú, szabványos Ethernet hálózati csatlakozóval.

3. Mit jelent a fix, publikus IP cím?

A MB/spublikus IP cím segítségével érhetőek el az internetes végpontok az internet irányából, ezek a végpontok MB/steljes értékűMB/s internetes gépek.  fixen kiosztott IP címek az előfizetői végponthoz hozzárendelésre kerülnek,

és (a műszaki lehetőségektől függően) nem, vagy csak ritkán változnak.

Ez gyakorlatilag az IP címet az előfizetővel azonosítja.

Ezek a gépek az internet minden szolgáltatását igénybe tudják venni.

Működhetnek web szerverként, levelező szerverként, végezhetnek fájlcserélést IM (instant message), P2P (peer-to-peer) és MB/s aktív FTPMB/s kapcsolattal, és mivel saját IP címmel rendelkeznek, nem korlátozza őket egy osztott vagy dinamikus IP használatának problémái.

4. Mit jelent a "maximális" és a "garantált" sebesség? Az Internet nem arra lett kitalálva, hogy a világ két pontja között garantált, azaz minden időpontban állandó sebességű adatátvitelt biztosítson. Erre egyéb kommunikációs hálózatok valók, az ilyen kapcsolatok díjai nagyon magasak. Az Internet tervezői inkább a kommunikáció létrejöttének biztonságát és nem annak sebességét tartották szem előtt. A csomagok leírásában minden internet szolgáltató azt a maximális sebességet adja meg, amelyet az előfizető biztosan nem tud túllépni, mert azt a szolgáltató korlátozza. Ezen felül ez az adat nem a világ bármely pontjáig, hanem a szolgáltató központjáig szól (ahonnan a szolgáltató az országos és a nemzetközi gerinchálózathoz csatlakozik). A szolgáltató kötelessége, hogy megadjon egy elfogadható minimális sebességértéket is, amellyel központja az esetek 90%-ában elérhető. Ezt hívjuk garantált sebességnek, és hangsúlyozzuk, hogy ez nem tévesztendő össze a garantált sebességű, úgynevezett bérelt vonali szolgáltatással. Ha ön szokásos célokra használja az internetet (webet böngész, híreket, levelet olvas, kisebb videókat tölt le vagy fel), akkor sebességére a maximális érték lesz a jellemzőbb. Ha azonban folyamatosan letölt, vagy feltölt, akkor az nagyban lecsökkentheti az internet böngészésének a sebességét. Az adatátviteli eszközök és szoftvertechnológiák fejlődésével az internet szolgáltatás sebességbeli stabilitása közelíthet a bérelt vonal minőségéhez, de a felépítéséből következően sohasem fogja elérni azt. Jó internetszolgáltató az, aki tudatosan törekszik arra, hogy a csomagokban megadott maximális értékeket minél jobban megközelítő hálózatot építsen ki, és az előfizetőszám növekedésével fejleszti is azt. A BajaNet Kft. ilyen szolgáltató kíván lenni.

5. Használhatok-e (videó) telefon alkalmazást, vagy más számítógépek közti fájlcserélő programot a BajaNet Kft. internet-hálózatán? A BajaNet Kft. internet-hálózata - mint az egész Internet - egy közösségi hálózat, melynek legfőbb alapelve: "Élni és élni hagyni". A fájlcserélő programok a hálózatot folyamatosan terhelik, ezért ezek használóit megkérjük arra, hogy lehetőleg csúcsidőn kívülre (pl. éjszakára) időzítsék a használatukat. A telefonos alkalmazások megfelelő beállítással jól használhatók, az IP-telefonok minősége az IP-telefon szolgáltató pillanatnyi terheltségétől függően változhat, a Skype gyors számítógéppel pedig kiválóan használható a hálózatunkon.

6. Lelassult a Net. Mi lehet az oka? Több oka is lehet: - vírust, vagy egyéb férget kapott. Ez akkor is előfordulhat, ha friss vírusirtó van a gépén. Ettől a gép lelassul, és a vírus felesleges internet-forgalmat is generál, ami tovább lassítja az internet-elérést. A felesleges forgalom kiszűréséhez zárjon be minden alkalmazást és indítsa el ezt a kis forgalomfigyelő programocskát: http://dl.hageltech.com/DUMeter-Install.exe]http://dl.hageltech.com/DUMeter-Install.exe - az a szerver, amelyről Ön az információt kapja, vagy a hozzá vezető útvonal az interneten terhelt. Ez az internet természetes velejárója. Vannak fogyasztási csúcsidőszakok (délután 4 és este 10 között, hétvégén szinte egész nap), amikor a népszerű web helyek lassabban érhetők el, és a BajaNet Kft. gerinchálózata is terheltebb. Utóbbin folyamatos fejlesztéssel segítünk, az előbbire nincs befolyásunk. - ha napszaktól függetlenül, folyamatosan lényegesen kisebb sebességet tapasztal a csomagban megadott értékeknél, és a fenti eseteket kizárta, akkor valamilyen műszaki probléma van vagy az Ön készülékében, vagy a mi hálózatunkban, kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat.

 

Hogyan tudok levelet küldeni a gmail fiókom használatával?

Gmail beállításai:

Alapértelmezett utasítások:

  1. Engedélyezze a POP-alapú hozzáférést a Gmail fikján belüli beállításokban. Ha elkészült, ne feledjen el a Változtatások mentése gombra kattintani.
  2. Az ügyfélprogramot az alábbi beállítások szerint konfigurálja:
  3. Beérkező levelek szervere (POP3) - SSL-alapú titkosítást igényel: pop.gmail.com
    SSL használata: Igen
    Port: 995
    Kimenő levelek szervere (SMTP) - TLS-alapú titkosítást igényel: smtp.gmail.com (hitelesítés használatával)
    Hitelesítés használata: Igen
    STARTTLS használata: Igen (egyes ügyfélprogramok SSL-ként hivatkoznak rá)
    Port: 465 vagy 587
    Fióknév: a teljes saját e-mail cím (a @gmail.com vagy a @sajat_domain.hu végződéssel együtt)
    E-mail cím: a saját e-mail cím (felhasznalonev@gmail.com vagy felhasznalonev@sajat_domain.hu)
    Jelszó: Saját Gmail-jelszava

    Ha nem a friss levelek üzemmódot használja a levelek több ügyfélprogramba való letöltéséhez, győződjön meg arról, hogy azt a beállítást választotta, amely nem őrzi meg a leveleket a szerveren. Azt, hogy az üzenetek megőrződnek-e a szerveren, a Gmail beállításai határozzák meg, tehát az ügyfélprogram vonatkozó beállítása nem befolyásolja, hogy a Gmail hogyan kezeli a leveleket.

    Kérjük, ne feledje, hogy ha ügyfélprogramja nem támogatja az SMTP-hitelesítést, akkor Gmail-címét használva nem tud ezen a programon keresztül e-mailt küldeni.

    Ha problémái vannak a levélküldéssel kapcsolatban, pedig meggyőződött arról, hogy az SMTP-titkosítás aktív az ügyfélprogramban, próbálja meg egy másik - a 465-ös vagy az 587-es - portra beállítani az SMTP-szervert.